Who’s That Girl.. Inge en Yentl?

23 februari 2015
3a3c46c0797bc690169b8b294ae91007 206fcf32321ddd35f83383f44a753e9d

Een tijdje geleden waren we te gast bij Who’s That Girl, of korter gezegd WTG, in Antwerpen. Een hippe winkel die eigenlijk alle hartjes sneller laten kloppen die into ‘pin-up’ zijn. Je hebt twee ‘labels’. Wow To Go, die instaan voor het meer subtielere vakje van de store, maar eveneens Who’s That Girl dat vooral jong, kleurrijk en speels is. Je voelt wel dat je meteen een kant in slaat.

Ik ben al een paar keer in de winkel in Hasselt geweest en ik merkte al dat ik sneller neig naar Who’s That Girl. Dit Belgische label is volgens ons echt één van de toppers in ons Belgenlandje: origineel, creatief maar eveneens gedurfd. Je moet natuurlijk écht voor de stukken zijn, want als je eerder een klassiek type bent dan ga je hier moeilijker je gading in vinden. Je hebt zo’n kleurenpalet maar je merkt dat de Belgische ontwerpster toch altijd kiest voor de felle basiskleuren zoals groen, felrood, knalblauw en geel.

De cocktailparty zelf in de winkel was er ééntje met de lekkere St Germain cocktail. Ik leerde die cocktail al eerder kennen tijdens de persdagen maar deze keer viel ook Inge voor het lekkere drankje – ze was wel BOB, maar dat doet er nu eventjes niet toe.

IMG_4565

Candy was er ook genoeg: koekjes, Baru marshmallows en natuurlijk heel veel suikergoed.

IMG_4566

De winkel in het Antwerpse is bijzonder hip, kleurrijk en fris. Je krijgt absoluut geen benauwd gevoel bij het binnenstappen, eerder een nieuwsgierig gevoel want je wilt absoluut kijken wat er allemaal in de winkel te beleven valt. Wij hadden het genoegen de ontwerpster Catherine te mogen spreken. Zij vertelde ons het verhaal hoe Who’s That Girl nu eigenlijk is ontstaan. Een verhaal waar je bijzonder veel respect voor kan opbrengen. Ze is zo minimaal begonnen, om nu fier te zijn op een onderneming waarin wel 15 personen tewerkgesteld zijn.

IMG_4569

Wat ikzelf wel bijzonder leuk vond is het verhaal achter Wow To Go. Je hebt natuurlijk wel Who’s That Girl, maar wat is die Wow To Go. Catherine Talpe verduidelijkde alles want ze kreeg vaak de reactie dat de girly in Who’s That Girl te jong is geworden. In dit verhaal zouden enkel de ‘dochters’ aangesproken worden en Catherine vond het belangrijk dat ook de moeders hun gading zouden vinden. Zo wordt shoppen natuurlijk een fantastisch ‘moeder-dochter-moment’. De Wow To Go-collectie is telkens minder speels, maar heeft toch nog steeds het vrolijk en kleurrijke kantje. Dat laatste brengt me vooral bij de vier kernwoorden die Catherine gebruikt wanneer ze haar zaak omschrijft: kleurrijk, fris, makkelijk draagbaar en natuurlijk humor.

IMG_4570

En natuurlijk zagen wij de humor er ook van in… want wij zijn stiekem ons eventjes gaan omkleden en hebben ons omgetoverd tot ware etalagepoppen. (En dat lag niet aan de lekkere St Germain cocktail hoor…)

IMG_4567

Meer weten? Catherine en haar team zijn juist een klikje van jou verwijderd: http://www.wtgfeelgoodfashion.com

10968374_10152885807386638_4059711148310790125_n

 

Geen reacties Laat een reactie achter

Geef je mening

Bubble Feed