Een uitnodiging in het KAS staat garant voor een namiddag stijlvol en ongedwongen van het leven genieten. Een kans die dit bubbeltje niet graag laat passeren. Hyundai stelde er met veel enthousiasme zijn volledig nieuwe IONIQ-Gamma voor. Je kan zeggen dat er elektriciteit in de lucht hing 🙂
Lekker genieten
’s Werelds eerste autoplatform met drie (deels) elektrische aandrijfsystemen brengt emissievrije mobiliteit binnen ieders bereik . Er is de IONIQ hybrid, de plug in en de IONIQ electric. Door die drievoudige keuze wordt electrische mobiliteit toegangkelijk voor een groter publiek en dat kunnen we alleen maar toejuichen. Voor alle technische info surf je beter naar de site van Hyundai zelf. Ik zet voor jou mijn indrukken van de full electric graag op een rijtje.
Groen licht voor de IONIQ electric
Wat mij meteen opvalt is dat de wagen er echt goed uitziet, een beetje futuristisch zelfs. Er zijn gelukkig geen toegevingen gedaan op gebied van Design. Sorry voor de echt groene rakkers onder jullie, maar ik vind dit persoonlijk wel belangrijk.
Hij rijdt zeer comfortabele en de snelle jongens zullen het graag horen, in Duitsland lukt de maximumsnelheid van 165 km/u zeker. Op papier kan je 250km rijden met een volle tank 🙂 maar dat zou ik precies nog niet al te letterlijk nemen. 🙂
Een schoon achterwerk
De zuiver elektrische versie beschikt bovendien over ledkoplampen en ledachterlichten met een uniek patroon dat de auto in achteraanzicht onmiddellijk een unieke identiteit geeft.
Veiligheid vind ik ook zeer belangrijk. Een autonome remhulp, een spoorassistent, een dodehoekdetectie, een waarschuwing voor dwarsverkeer achter de wagen en een intelligente snelheidsregelaar verzekert een hoog veiligheidsniveau zowel voor mij als voor mijn passagiers.
Veel plaats!
De IONIQ Electric is herkenbaar aan zijn exclusieve koperkleurige accenten, die de indruk geven dat de elektriciteit door het interieur loopt door te verwijzen naar het stroomgeleidende karakter van koper.
Een stroomstoot door het interieur
Had ik al gezegd dat hij over een elektronische parkeerrem (EPB) beschikt die je met een vingertop bedient en het inductieve laadoppervlak voor mobiele telefoons vind ik ook de max.
Wie zich afvraagt hoe je de auto weer voltankt? :))
Wel, om de lithium-ionpolymeerbatterij van de IONIQ Electric tot 80 procent op te laden, heb je slechts 24 minuten nodig met een snellader van 100 kW. Met de in de kabel geïntegreerde controlebox (ICCB) kan je IONIQ echter even goed opladen aan een standaard huishoudstopcontact. De laadaansluiting van de wagen bevindt zich op de plaats waar normaal de brandstofklep zit.
De IONIQ electric: een mooi zicht op een groenere toekomst.
Daar drink ik graag een bubbeltje op.