Met spijt in het hart moet ik mijn CX-3 terug binnenbrengen. Na een testrit van een paar maanden was ik best verslingerd geworden aan mijn kleine grote jongen. De Cx-3 is immers het kleine broertje van de CX-5 en oogt ook een pak kleiner maar eens je achter het stuur kruipt ben je dat helemaal vergeten. Hij is echt super ruim en gezellig. Dat laatste klinkt misschien een beetje raar maar als je zoals ik heel veel onderweg bent dan is het belangrijk dat je je bij elke rit ook een beetje thuis voelt.
Onderweg naar…..
Een beetje luxe mag voor mij ook wel. De premium uitstraling van het interieur vind ik dus helemaal top, net zoals de kwaliteit van de Bose luidsprekers. Het navigatiesysteem is handig in gebruik en met de centraal gelegen bedieningsknop kan je makkelijk het entertainment display naar je wenken bedienen. Ook het head-up systeem word je snel en goed gewoon.
Premium uitstraling voor de CX-3
De zeteltjes zitten ook echt fijn. Je voelt je helemaal één met de wagen. Hij is dan ook super baanvast en een plezier om mee te rijden. Ik heb het liefst een automaat maar het beestje moet natuurlijk wel snel genoeg uit de startblokken schieten. Mijn CX-3 is een snelle en zuinige held :-).Hij is trouwens vorig jaar verkozen tot 4×4 van het jaar en kreeg de prijs voor de meest zuinige benzine-SUV op de Turbo Défi-wedstrijd.Meer moet ik daar niet aan toevoegen zeker?
Een, twee drie start….. gewonnen 🙂
De CX-3 is echt een stoere rakker die perfect de stad doorkruist maar zich ook stevig staande houdt op mijn langere ritten doorheen Europa. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn nieuwe liefde niet graag terug naar huis breng. Toch wil ik hem bedanken voor zijn veilig en fijn gezelschap.
Ps: Ik heb gehoord dat zijn grote broer ook in een nieuw jasje zit, dat moet toch ook eens gepast worden, niet? 🙂
Technische gegevens van mijn vriend:
Hij heeft een 2.0 SKYACTIV-G benzinemotor van 150 pk met vierwielaandrijving en zestrapsautomaat, een SkyCruise om u tegen te zeggen!