Een jaar geleden al mocht ik hem uitgebreid testen in het zonnige Barcelona en was meteen verkocht. De Mazda CX-3 is dan ook stoer, sportief en helemaal hip. De kleinste SUV uit het gamma heeft een onderstel dat gebaseerd is op de Mazda 2 en is dus niet te groot om handig door de stad te bollen.
De Mazda CX-3
De compacte cross-over is het kleine broertje van de CX-5 en moet zich bewijzen in een hypercompetitief segment. Gelukkig beschikt hij over de juiste troeven.
Een jaar later kan ik gerust zeggen dat hij de koploper van de Mazda familie is. Hij heeft zijn charme in de strijd gegooid met overtuigend succes. Tijd dus om deze multifunctionele stadsrakker eens wat langer onder de loep te nemen.
De CX-3: altijd een streepje voor
Dit keer begin ik met een maagdelijk wit blad. Alhoewel we hier meer van off-white (ceramic) kunnen spreken, een kleur die perfect bij al mijn outfits past. 🙂
Even serieus nu. Welk beestje ga ik juist testen?
Wel mijn nieuwe wagen heeft een 2.0 SKYACTIV-G benzinemotor van 150 pk met
vierwielaandrijving en zestrapsautomaat.
Natuurlijk wilde ik hem graag in de luxueuze Play Edition-uitvoering, of wat hadden jullie gedacht? 🙂
Een luxe beest
Hij is dit jaar verkozen tot 4×4 van het jaar en kreeg de prijs voor de meest zuinige benzine-SUV op de Turbo Défi-wedstrijd. Dat stelt mij al gerust. Je wil niet weten hoeveel km ik over onze Vlaamse wegen bol, of stil sta.
Perfect afgewerkt met de kleur van de liefde
De afwerking vind ik persoonlijk erg geslaagd. De rode accenten in combinatie met zwart leer is stoer en stijlvol.
De ogen zijn de spiegels van de ziel. Wel de spiegels zijn de extra ogen van de wagen. Ik ben nog steeds in de ban van de Kodo knipoog.
Soul of motion
Het KODO-design (Soul of Motion) komt hier perfect tot zijn recht. De scherpe vouw op de flank versterkt zijn lengte en de smalle daklijn geeft zelfs een coupé effect. Maar ook zijn poepke mag gezien zijn, een troef die altijd telt. 🙂
Wordt vervolgd !